Jonge tieners overvallen scoutsgroep in Kortrijk
woensdag 10 november 2010Auteur: (MTY) KORTRIJK -
De politie van de zone Vlas heeft zeven minderjarigen opgepakt, die verdacht worden van diefstal met geweld op een groepje scouts in Kortrijk. De jongste dader is amper 11 jaar oud.
Op zaterdagmiddag 9 oktober trokken drie jongverkenners van de scouts Willem Van Saeftinghe in de Simon Stevinstraat in Kortrijk van deur tot deur om pannenkoeken aan de man te brengen. Met de opbrengst van de actie wilden ze hun kamp van volgende zomer in de Ardennen financieren.
Maar opeens werden de scouts belaagd door een aantal allochtone jongeren. Onder bedreiging van een mes moesten de scouts een bedrag tussen de 50 en 100 euro en hun gsm afgeven. De slachtoffers bleven ongedeerd, de boefjes sloegen de vlucht.
Na intens speurwerk kon de lokale politie de bende in kaart brengen en de jongeren identificeren. Zeven minderjarigen uit Kortrijk, tussen 11 en 14 jaar oud, werden opgepakt. Dat lokte overigens bijzonder agressieve reacties uit bij hun families, die het politiekantoor van Kortrijk belaagden.
Zes van hen verschenen intussen voor de jeugdrechter. Ze kregen dertig uur gemeenschapsdienst opgelegd, maar intussen heeft een van de jonge steamers zich afgelopen maandag schuldig gemaakt aan een winkeldiefstal.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GFO322AET

Hier weer zo een voorbeeld van een paar plaatselijke etterbakjes. En dan gaan die ouders nog beetje van hunnen tak maken bij de flikken.
Als ik zo wat had uitgeflikt kreeg ik thuis nog een pandoering van ons pa erbij. Zeker weten dat het nooits meer gebeurd was.
Dergelijke gasten bezorgen de VB en PVV stemmen.
Dergelijke gezinnen retour eigen land sturen, ze willen hier niet integreren.
Hoe zouden ze in eigen land aangepakt worden? Weet zeker dat ze het daar niet moeten proberen, de flikken daar hebben vast geen fluwelen handschoentjes aan. En hier permitteren ze zich van alles, mijn botte!!!