Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
|
Ongevallen gehalveerd ter hoogte van
bepaalde flitspalen ? So what, wat maakt dat nu uit moest het zo zijn ?
Ik had uitgerekend dat -richtingsgebonden- er grof elke 160 km verharde weg er 1 flitspaal staat in België.
Zeggen we 1900 flitspalen x 25 m = 47,5 km
Be heeft > 150.000 km verharde weg x 2 richtingen = 300.000 km
47,5/300.000 = 0,00016 of
0,016 % dekkingsbereik...
Tja, dan moeten ze wel navenant hoger zijn op de andere plaatsen...
De cijfers vind je hier:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=19
dus ook van afgelegde voertuigkilometers in dezelfde jaren.
Flitspalen verlagen de werkelijk gereden snelheden niet (of verwaarloosbaar), verkeersdrukte doet dat 100 % zeker, daarom dat de politici zich nog aan de strohalm verkeersdoden vasthouden, maar mensen zijn niet dom hoor; er zijn zoveel andere parameters die het aantal verkeersdoden significant elk jaar kunnen verminderen, zelfs door HELEMAAL NIETS te doen.
Be had trouwens het
absoluut minste aantal doden/inwoner boven het Europees gemiddelde toen er nog geen enkele flitspaal werkte.