Los bericht bekijken
Oud 10 november 2010, 12:06   #3013
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zal het nog eens copiëren

Zij moeten toch ook leren waarom die regels en wetten er zijn. Wat het doel is.

Je schreef :
Bovendien, zou ik me niet laten chanteren door dreigementen als "mijn kind gaat dan maar niet meer naar school"

Als zij dat zouden doen: onmiddellijk kinderbijslag blokkeren en als dat nog niet helpt strengere maatregelen tot kinderen afpakken en in een instelling stoppen omdat de ouders onderwijs weigeren.

Net zoals dat met ons zou gebeuren als wij onderwijs zouden weigeren aan onze kinderen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2367

Ik vrees dat die ouders zullen kiezen voor thuisonderwijs of zo.
Vind je dit echt in het belang van de kinderen?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2414

Daar ging het over.
Ik denk niet dat veel van die ouders zullen kiezen voor thuisonderwijs omdat ze daar om te beginnen de mogelijkheden niet voor hebben! Ik vrees zelfs dat veel ouders zo weinig geïnteresseerd zijn in wat hun kinderen uitspoken of niet uitspoken op school dat ze ze gewoon thuis gaan houden tot ze effectief de verplichting krijgen opgelegd, op welke manier ook, om hun kinderen naar school te sturen!
En dat thuisonderwijs dient hoofdzakelijk voor kinderen die vanwege ziekte, handicap enz de normale schoolgang niet aankunnen... en niet omdat sommigen per se een hoofddoekje op willen waar dat niet mag! Je kunt toch een groot stuk van ons onderwijslandschap niet vervangen door groepjes "thuisonderwijs"! Op kosten van de belastingbetaler misschien?
Dat "thuisonderwijs" is gewoon een bestaande mogelijkheid, maar één die amper voor een paar % de oplossing kan zijn.
In het belang van de kinderen laat je je kinderen gewoon naar school gaan samen met de anderen, onder dezelfde voorwaarden als de anderen. Als "godsdienst" daar bij moet betrokken worden zit je met een probleem. Maar een probleem waar we ons niets moeten van aantrekken.
Los het dan op zoals de Joden, maar daartoe zijn jullie om meerdere redenen niet toe in staat waarschijnlijk. Niet?
andev is nu online   Met citaat antwoorden