De vraag of Agalev gaat verliezen of niet is hier eigenlijk niet aan de orden, maar goed.
De vraag is of de mensen die vorige keer groen gestemd hebben tevreden zijn over de groenen. Indien dit zo is, zullen zij weer groen stemmen, indien niet, zal Agalev verliezen.
Nu is het zo dat je altijd mensen verliest, maar ook mensen bijwint. Ik kan getuigen dat sinds wij lokaal in de meerderheid zitten, onze groep gestaag groeit. Grasmatig zoals wij dat zeggen. Mensen zien dus echt wel soms het verschil dat Groen maakt.
Dat wij de andere partijen kregelig maken, vind ik een compliment. Dat betekent dat wij nog niet zijn zoals hen. Dat merk ik overigens ook in de omgang met mensen uit de klassieke partijen. Ik ontmoet daar heel toffe mensen, maar zij die al lange tijd besturen, hebben bijna steevast een air van arrogantie over zich. Dit merk ik niet bij de mensen uit Agalev.
Mensen zoals Frans Lozie die bewust plaats maken voor jongeren zijn een toonbeeld van hoe niet iedereen vasthangt aan zijn zitje.