Los bericht bekijken
Oud 14 november 2010, 17:48   #277
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Mijn schoonbroer heeft een tijdje lesgegeven in een Brusselse school. Nu is de brave man van geen kleintje vervaard maar hij heeft het opgegeven. Hij was nog blijven werken zelfs nadat een van de leerlingen een stoel tegen zijn rug had gegooid, maar de zoveelste provocatie was er teveel aan. Grappig is dat hij in feite gestopt is omdat hij schrik had één van die gastjes tot moes te slaan ('t is nen beer).

Soit. Dit doet me alleen maar besluiten dat het te laat is voor pamperende maatregelen en straathoekwerkerspraat en dat het hoogtijd is te kiezen voor een hard repressief beleid, inclusief verplichte én desnoods gedwongen terugkeer, bootcamps, meer blauw op straat, zero tolerance, tasers voor alle agenten, "eerst kloppen dan vragen stellen", ...

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik ben daar eigenlijk al een tijdje van overtuigd.
Daarom wil Neutr-On dat alle scholen met veel agressie verplicht woensdagnamiddagen opleggen voor brutale leerlingen. 4 uren dus.
Dat heeft twee voordelen: 1. ze kunnen bijscholing krijgen bvb hun taal bijschaven door boekjes over te schrijven.
2. de lastige leerlingen zijn van de straat en kunnen dus geen winkeliers bestelen

Brutale leerlingen die dan nog niet geleerd zijn mogen ook zaterdag nog eens komen.
Alleen deze maatregel heeft al een ontradend gevolg.
Diegenen die dan nog geweld plegen komen in een jeugdcentrum terecht.

Voorkomen is beter dan genezen.

Neutr-On

Laatst gewijzigd door neutron : 14 november 2010 om 17:49.
neutron is offline   Met citaat antwoorden