Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Zijn de woorden 'onvoorwaardelijke assimilatie' van U of van 't Vlaams Blok?
Een zwemmer kan zich ook als een vis in het water gedragen. Is ie daarom een vis geworden?
|
Het Vlaams Blok haspelt die twee begrippen (assimilatie en integratie) opzettelijk door elkaar. Soms zeggen ze 'aanpassen' een andere keer 'de cultuur en waarden eigen maken'.
Integratie of aanpassen, daar heeft in principe niemand niks op tegen. Als ik in Georgië ga wonen en leven, moet ik ook Georgisch leren, kennis nemen van de de wetten en reglementen en ze eigen maken enz. Ik vind dat logisch.
Anders wordt het met assimilatie. Mijn allochtone echtgenote is bijzonder goed geïntegreerd maar weigert te assimileren, af in jouw taal gezegd: 'als Vlaming onder de Vlamingen te leven'. Zij houd erg vast aan haar religie, de Georgisch Christen Orthodoxe Kerk, aan haar tradities en waarden, aan haar cultureel erfgoed, aan haar keuken enz....
Toch spreekt zij prima Nederlands, ze is zelfs tolk/vertaler en houd zich konsekwent aan de wetten van het land. Ik vind dus dat ze goed is aangepast maar een Vlaming is ze zeer zeker niet en ze zal het ook nooit worden.
Tenandere, waarden en normen wat betekent dat? Jij bent tegen abortus en euthanasie, ik ben voor en toch zijn we beiden Vlamingen. Wie van ons is nu het best aangepast aan de de Vlaamse cultuur?
|
Ik neem geen standpunt in inzake abortus of euthanasie. Het is me gelijk.
Wat ik vroeg was of het Vlaams Blok de term assimilatie gebruikt heeft of niet. Dat is belangrijk aangezien de rest van uw betoog van daaruit vertrekt. Integratie en aanpassen vind ik acceptabel en gewenst, assimilatie niet.
Trouwens assimilatie, naar hetgeen U zelf als definitie gaf, dat ze hetgeen ze geleerd hebben in land van herkomst moeten vergeten, dat is onmogelijk. Men kan bij mijn weten nog niet doen wat de Borg in Star Trek deden en je kunt ook niet iemand aframmelen totdat ie iets vergeet.
Dus wat hekelt U hier eigenlijk?