Los bericht bekijken
Oud 15 november 2010, 06:42   #5
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik wil de volgende zaken:
1) Dat je onze taal beheerst (is dus al gebeurd)
2) Dat je de lokale wetten respecteert
3) Dat je werkt, zoals elk ander.

Deze drie zaken wens ik trouwens van iederen, niet enkel van vreemdelingen.
Wel, iedereen moet beseffen dat je normale dingen "wenst". Iedereen moet uw taal beheersen, lokale wetten respecteren en als we over werkzame MENSEN in het algemeen praten, moet dan iedereen werken/werk zoeken zoals elk ander.

Voor mij was het niet moeilijk om genoeg Nederlands te kunnen leren (ik had er maar 2 maanden voor nodig en dat heb ik eerst van al voor mezelf gedaan), maar zoals reeds gezegd, heeft iedereen eigen "tempo" om vooreerst te beseffen dat hij dat eerst van al voor zichzelf nodig heeft en het hangt er ook van je kennis van je eigen taal af. Iedereen moet zich integreren (dat heb ik ook eerst van al voor mezelf gedaan). Maar zelfs nu word ik vaak "aangevallen" met haat-berichten zoals "ga terug vanwaar je gekomen bent".

Het probleem is de volgende; wanneer je geen Nederlands praat en je nog niet geïntegreerd hebt, zegt men "leer Nederlands, integreer je OF ga terug vanwaar je gekomen bent". Maar nu zegt men gewoon "ga terug vanwaar je gekomen bent". En vaak begin ik de dagen en de uren te tellen wanneer ik ooit terug kan keren. Niet logisch. Het gaat vooral over dat problematiek. Ter info: Ik werk ook, ik betaal Belgische belastingen, terwijl ik kan kiezen; en ik ben een knelpuntberoep aan het uitoefenen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 15 november 2010 om 07:03.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden