Los bericht bekijken
Oud 15 november 2010, 10:51   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De rijke burgerij in Rusland had dat soort knechten in overvloed. We weten wat daar van gekomen is. Je kunt met de mensen hun kloten rammelen, maar je moet je niet voorstellen dat dat gaat blijven duren, hé...Eens komt boontje om zijn loontje, en dan hangen de lijken aan de straatlantarens te bungelen ...
Dat is niet met de mensen hun kloten rammelen. Jij vroeg mij of ik volk zou willen aannemen voor 2 Euro in de maand. Ik legde uit waarom ik dat wel zou doen (maar misschien inderdaad geen 100 man).
Als die ergens anders 3 Euro kunnen krijgen, zullen ze bij mij wel niet komen, neem ik aan ? Dat is dus een wederzijds akkoord waar zowel zij (een heel klein beetje) als ik (redelijk veel) beter van worden, he. Als ze er niet beter van worden, of als ze ergens anders veel meer beter worden, zijn ze vrij om dat te doen.

Waarom moet men altijd met geweld dingen afpakken van anderen als men eerst tot een wederzijds akkoord gekomen is ? Ja, ik kan ook die mensen NIET aannemen, en dat wil dus zeggen dat ze NOG MINDER gaan hebben dan 2 Euro in de maand (anders waren ze niet akkoord geweest he). Is dat beter ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden