Uit De Morgen:
In het grote televisiedebat zag ik hoe Inge Vervotte nog net niet het braaksel in de mond kreeg toen het migrantenstemrecht ter sprake kwam. Zij was ferm tegen. Wat dacht je dan?
CD&V wil nu de macht grijpen passen geen soepjurken, geen grijpen en in dat plaatje passen geen soepjurken, geen imams, geen god zonder nonnen. Eerder al had ik haar horen klagen over de probleemwijken in Antwerpen, conform het urbanistische segregatiediscours van Marc Van Peel.
Inge Vervotte: eens was ze zo beloftevol. Aandoenlijk in haar gevecht voor de Sabeniens. Oprecht, zo leek het, in het verzet tegen corruptie en kapitalistische malversaties. Ze was net te sexy om voor moeder Theresa door te gaan, maar veel scheelde de heiligverklaring niet. Jukbeenderen en heupen vol van principes.
Nu denkt ze dat ze minister wordt. In de Vlaamse regering van Yves Leterme. Ze zwalkt al weken tussen fado van de tolerantie en het opportunistische gejengel van Leterme. Van vrouw met een gebinte tot mousse au chocolat.
Ik ken Inge niet meer.
Hugo Camps"
De waarheid zou ik zo zeggen! Het schijnt trouwens dat Ingetje Vervotte op de Sabena vergaderingen nooit veel zei, en eenmaal ze buitenkwam ging ze direct de cameras opzoeken.
|