Discussie: Door het rood?
Los bericht bekijken
Oud 16 november 2010, 10:24   #1
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard Door het rood?

Ik hoop hier op wat tips van medeforummers.
Er staat mij waarschijnlijk een boete (of zelfs dagvaardiging voor politierechtbank) te wachten voor het doorrijden bij rood licht.

In mijn geval is er geen intepretatie van de feiten mogelijk: ik ben NIET door het rood licht gereden, zelfs niet door het oranje. Ik stond aan te schuiven aan een druk kruispunt (waar een agent in het midden stond, die echter niet het verkeer regelde maar gewoon toezag) om rechts af te slaan. Het was nog groen toen ik de lichten passerde, maar ik moest stoppen voor de wagen voor mij omdat die voetgangers moet laten passeren (die overstaken terwijl het al rood voor hen was!!!). Toen ik dan doorreed, riep de agent mij toe dat ik door het rood was gereden. Het was te druk om te stoppen etc, maar ik zag hem in mijn spiegel zijn 'boekje' pakken.

De vraag is nu wat mijn kansen zijn. Door het rood rijden betekent vaak politierechtbank en daar mag je gaan zeggen wat je wil, blijkbaar heb je daar altijd ongelijk.

Ik voel me nogal gen*kt