Los bericht bekijken
Oud 16 november 2010, 10:41   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Is irrelevant. De staat leent het van een privebank, de leerkracht geloofde mij niet, dus kreeg ik strafstudie. Daar gaat het om.
Ja, dat het onderwijs ondertussen van bedenkelijke kwaliteit is geworden is zeker. Dat komt misschien omdat we er te weinig voor betalen en omdat er teveel staatsinmenging is.

Citaat:
School is overrated.
In vele gevallen heb je gelijk, niet altijd hoor. Zoals het "bio" label overrated is. Maar degene die de verantwoordelijkheid van de beslissingsname heeft, die moet niet zorgen dat hij de goeie beslissing neemt, maar wel de beslissing neemt die volgens de gangbare normen verdedigbaar is. De HR gast die U moet aannemen, die wil niet noodzakelijk de meest bekwame aannemen, maar wel degene die hij kan aanprijzen en voor wie hij een exkuus heeft als blijkt dat het fout gaat. Dat is wat "nobody ever got fired for buying IBM" wil zeggen: ik koop waarschijnlijk veel te duur snertmateriaal, maar het is gangbaar om te stellen dat IBM goed materiaal is, ik heb dus een verdedigbare keuze gemaakt en als het verkeerd afloopt ben ik gedekt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden