Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
het was gegrild. Eerlijk gezegd had het geen typische smaak (dat afhankelijk is van wel deel je eet, en hoe je het klaarmaakt heb ik me laten wijsmaken), wel een moeilijk te omschrijven nasmaak,en een speciale textuur. Het valt uit elkaar in je mond en is redelijk vettig.
Al bij al viel het wel mee qua vlees, maar ik kan emotioneel die huisdierassociatie niet/moeilijk loslaten, ook al omdat ik een exemplaar zelf heb rondlopen. Redelijk irrationeel, aangezien ik ook al konijnen, kippen, een paard, en zelfs een varken heb gehad maar waar ik geen problemen mee heb om ze binnen te spelen.
|
Een van de redenen dat de hond een zo nauw huisdier van de mens werd, is dat de hondelijke mimiek zeer rijk is en tegelijk ook zeer gelijkend op die van de mens. Honden en mensen begrijpen elkaar. Begrip leidt tot vriendschap.
De indianen beschouwen de beer als een vertegenwoordiging van domheid in het dierenleven. Dit komt omdat de beer geen mimiek kent.
Een beer is dan ook een gevaarlijk wezen om als dierentemmer mee te werken. Je weet niet wat de beer gaat doen. Aan een hond zie je dat hij kwaad is.