Discussie: Zou u hond eten?
Los bericht bekijken
Oud 17 november 2010, 02:43   #33
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ik eet ook nu reeds eieren.

Het hangt ervan af wat je bedoelt met een boerderij. De meeste boerderijen zijn dierenfabrieken (er bestaat een correctere term voor, maar ik kom er niet op). Het is een harde business hoor, en je moet werkelijk alle grenzen van het fatsoen overschrijden om als bio-industrieel bedrijf te overleven (geldt trouwens ook, doch in mindere mate voor de zogeheten bioproducten, cf. scharreleieren, die echt niet zoveel diervriendelijker geproduceerd worden dan in legbatterijen). In dat geval dus zeker niet.

Lopen er wat kippen rond in mijn tuin, dan zou ik daar inderdaad minder moeite mee hebben om daarvan te eten, omdat nagenoeg alle redenen om geen vlees te eten dan vervallen. Toch kan ik niet zeggen dat ik het dan zeker wel zou doen, ook al omdat ik niet echt een reden zie om het wél te doen. Misschien is het in dat geval dan uit gewoonte.
Ja, ik bedoel een landhuisje ergens in de Kempen. Tracteur, trekpeerd, boerenklak en klompen.
Die klompen kunnen we erbuiten laten om het niet te stijlmisdadig te maken, maar wel al de rest. Dat je dus eigen vee hebt dat je kunt slachten indien nodig.

En supermarkteiren vind ik even erg als supermarktvlees. Maar ik probeer het niet doelbewust te ontwijken. Wel eet ik veel minder vlees dan vroeger, omdat het beter voor mij is.
Ding is: om aan het systeem te ontsnappen moet men energiequanta leveren die het systeem goed doen. Da's het probleem.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden