Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2004, 20:21   #40
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Je wilt het opzettelijk niet begrijpen. Ik werk bij een bedrijf dat goed winst maakt maar waar men niet precies kan zeggen hoeveel 1 klant nu precies kost. De kostprijs voor de klant word dus bepaald zonde te weten de echte kost die de klant veroorzaakt. Het kan dus goed zijn dat voor sommige (grote klanten) mijn bedrijf verlies maakt.

Rgering is nu ingewikkelder en nog veel onoverzichtelijker. Tuurlijk kunnen ze na een studie uitmaken hoeveel er naar wallonie gaat maar dat zou tijd en geld vergen en nutteloos zijn.
Ik wil het opzettelijk juist wél begrijpen.
Jouw vergelijking gaat niet op; als uw bedrijf niet aan kostprijscalculatie doet, dan gaat het vroeg of laat kopke onder of... in het beste geval werkt het gruwelijk inefficiënt op het gevaarlijke af. We spreken hier ook niet over "1" klant he... als men met bedragen in de regionen van 11 miljard Euro zit te goochelen dat het een lieve lust is, dan gaat het hier zeer zeker niet meer om een "detail", maar om iets heel wezenlijks.

Of doet u dit dan af als een kleine kanttekening bij het jaarverslag?
En waarom zou het nutteloos zijn om de analyse te maken? Wat zijn volgens u de voordelen van het "potje gedekt houden"? En als je een efficiënt systeem van rapportage invoert, dan hoeft zo'n analyse toch geen ingewikkelde studie te vergen? Ik vraag niet dat elke eurocent wordt geteld hoor; men mag er gerust ... laat ons zeggen... zo'n 15% foutenmarge inbouwen. Redelijk toch?