Los bericht bekijken
Oud 20 november 2010, 09:21   #2
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het heet dat Jezus zo vreselijk lief is en ook een God van de Liefde zou zijn.

Maar aan de andere kant is het zo dat wie Jezus niet lief heeft, vervloekt is en voor eeuwig moet branden in de hel.

En ook zegt Jezus zelf: (Mattheüs 5:17-20)

[17] Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. [18] Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. [19] Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. [20] Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Jezus is nog steeds de klein kneuterige oudtestamenticus, zodat niemand ooit in de hemel zal komen.
Hij is helemaal geen God van de Liefde, maar van de wrake.

En de geschiedenis van het christendom heeft dat ook duidelijk bewezen en tevens zijn van deze genoemde voorbeelden vele anderen in het nieuwe testament te vinden.
Christus is liefde, maar wijst mensen op hun verantwoordelijkheid en de gevolgen van hun daden. Hij laat de keuze bij ons. Dit is net wat we tegenwoordig tekort hebben, verantwoordelijkheidszin.

Dat Christus zijn eigen werk niet zal afschaffen is duidelijk, hij kwam dan ook om te verduidelijken wat onduidelijk was en om zichzelf te geven voor ons allen.

De geschiedenis van het christendom. Mensen zijn even verdorven als ze gelovig zijn of ongelovig, we maken allen dezelfde fouten. Maar je bekijkt het te negatief Harrie, wat met de scholen, de liefde, het helpen van de armsten, de ziekenhuizen, ....

Laatst gewijzigd door Inno : 20 november 2010 om 09:23.
Inno is offline   Met citaat antwoorden