Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2004, 23:55   #114
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Inderdaad straf. Toen ik eind jaren zeventig geconfronteerd werd (ik ben toen in een joodse firma beginnen werken onder een joodse baas) met -en dat voor het eerst- rechtstreekse overlevenden van de Holocaust, kon ik dergelijke verhalen niet langer negeren en zeker niet minimaliseren zoals zovelen dat (bewust) doen.

Bovendien zag Hitler in de Sovjet-Unie de enige mogelijkheid op Lebensraum. En die staat werd volgens hem door wat hij noemde 'het joods bolsjevisme' geleid.

Nog een reden waarom de strijd zo onmenselijk op de spits werd gedreven: Nazi-Duitsland besefte dat wanneer het Operatie Barbarossa niet tot een 'goed' einde zou brengen, het de Tweede Wereldoorlog zou verliezen: Het Verenigd Koninkrijk was zich aan het bewapenen en zou zich weldra aan de zijde van de Sovjet-legers kunnen scharen. Trouwens één van de reden van de inval in de SU: een oorlog op twee fronten vermijden.

Eigenlijk was het dus vooral frustratie van de kant van de nazi's.
Allemaal onzin wat je vertelt. Alles wat Hitler heeft gedaan heeft hij al in 1922/23 in zijn boek Mein Kampf geschreven. Alleen het plan mankeerde op dat ogenblik nog. De jodenuitroeiing begon op het ogenblik dat Hitler in 1933 de macht greep. Met isolatie, uitzetting uit de openbare ambten, stigmatisering, demonisering.

Eind jaren dertig (sep 1939) ging zijn euthanasieprogramma T4 van start waar hij de eerste proefnemingen met vergassingen van untermenschen liet toepassen enz... de conentratiekampen en vernietigingskampen liggen helemaal in het verlengde van zijn oorspronkelijke ideeën die berusten op puur etnisch volksnationalisme: Eigen Volk Eerst en al de rest kan kreperen.

Zelfs de Polen waren ten dode opgeschreven en de Russen moesten tot over de Oeral gedreven worden en niet verkeerdelijk zoals jij zegt de joden, voor hen was geen toekomst meer weggelegd.

Maar toen ik dit een jaar geleden schreef was dit maar een deel van het verhaal. Er was nog wel wat meer nodig om een anti-vlaams-nationalist van mij te maken, maar dat verhaal vertel ik nog wel eens een andere keer.

Dat Hitler al erg vroeg over het lot van de joden besliste bewijst deze uitspraak die achteraf werd ingelijst en als reclamefoldertje door het ganse land reisde, lees vooral het laatste zinnetje (januari 1939!!):