Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
De bijbel en, vooral, de koran lezende lijkt het mij net zoiets als Mein Kampf. Mein Kampf is verboden. De bijbel en koran zijn dat niet. En het is al helemaal moeilijk om alleen de koran te verbieden.
Een goed alternatief lijkt mij dan ook om Mein Kampf, om die reden, te legaliseren.
Mein Kampf is bovendien het werk van een knullige gek, niemand die daar nog intrapt. Dat laatste geldt helaas niet voor de haatboeken de bijbel en koran.
|
Welke passages vind je aanstootgevend uit de koran? (vergeef me, ik heb het nog nooit gelezen...)
|
U zou het beter lezen alvorens commentaar te geven. Beter nog, lijkt mij dat censuur op boeken inquisitorisch is (Torquemada verheugt zich nu reeds). Vrijheid van mening impliceert tevens vrijheid van intellectuele keuze en informatie. Dit staat dus ook in de universele verklaring (...rechten van de mens..., Conventie NY 1966, enz...). Waarom kan een geschrift van een "knullige gek" niet door normale mensen gelezen worden? Of hebben normale mensen niet genoeg verantwoordelijkheidszin om hun conclusies te trekken? Moet op alles politiek betutteld worden? Zijn wij dan nog vrij, fysisch en/of intellectueel? Waar gaan wij naar toe op humaan vlak? Komen wij dus echt in een maatschappij zoals verwoord in het boek "Brave new world". Djezus, ik heb waarschijnlijk te lang geleefd!!