Los bericht bekijken
Oud 21 november 2010, 22:40   #27
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik geef je eens groot gelijk. Eigenlijk had ik liever een reportage van 3 uur gehad, eventueel zonder politiek debat, maar dan wel met alle pro's en contra's. Deze zaak is zo gewichtig dat ze niet in een kort format gepropt mag worden. Anderzijds zal de techniciteit van zowel de staatshervorming als de splitsing nooit toegankelijk zijn voor een groot publiek.
Het groot publiek is niet begaan met politiek tout court, ik bejubel dat niet, ik stel dat vast. Eddy van Buggenhout stelde het ooit zo: "Veel Vlamingen zullen op een morgen wakker worden en beseffen dat ze niet meer in België wonen."

Wat niet weg neemt dat een langere reportage met VEEL MEER DIEPGANG levensnoodzakelijk blijft. Nu krijgt een one-liner van linkse Bea te veel feedback terwijl dat net een persoonlijke mening is en geen uitspraak van haar als vorser en het al zeker niet gaat over een wetenschappelijk argument.

Misschien komen er nog wel van dit soort reportages? Ik meen in ieder geval wel keer na keer vast te stellen dat Vadderke het heimelijk wel spannend vindt om dit explosieve debat te voeren.