Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Wat ik dus zei, onderhandelen en overeenkomen over alles, en samen de overstap maken.
Enig idee wanneer de geesten daarover gerijpt zullen zijn?
Volgens mij nooit, gezien BHV, randgemeenten, SZ, Brussel, .....
De roep naar éénzijdigheid zal dan toenemen als de vlaamse partijen nog wat meer stemmen halen, en dan zitten we in het doemscenario, dat éénzijdigheid een doemscenario is, moet nu na gisteren wel voor iedereen duidelijk zijn.
Blijkbaar willen de hardliners dit nog niet inzien aan hun reacties te zien.
Hun hoofdpartijprogramma wordt na zoveel jaren nu door anderen, zij het gedeeltelijk bestudeerd en becijferd.
Van enige schaamte daarover is weinig te merken, eigenlijk hadden zij dergelijke studies en onderzoeken moetn voeren, of nu zeker verder gaan op de ingeslagen weg, en effectief het buitenland gaan bevragen over hun standpunt.
Zolang er genoeg dommekloten blijven die zonder garanties in hun natte droom blijven geloven zitten die mannen gebeiteld op hun dikbetaalde baan.
Ik vraag al jaren naar een kosten-baten, een SWAT, een risicoanalyse, een internationale studie, ....... Zolang die partijen die er hun hoofdpunt van maken deze niet leveren, vermoed ik dat ze de burger wat wijsmaken, anders zouden ze wel het bewijs van hun gelijk leveren.
|
er is nauwelijks iemand die zegt dat een splitsing gemakkelijk zal zijn. Meer zelf, de meesten weten ook wel dat de overgangsfase zeer moeilijk zal zijn en ons zal kosten. Ook weten de meesten dat er op dit moment helemaal geen meerderheid in Vlaanderen te vinden is die de splitsing wilt.
Maar, wat is het alternatief? Plan A? Er is zelfs geen akkoord mogelijk tussen SPa en PS, er is op ongeveer elk punt, elke situatie een meestal tegenovergestelde visie in Vlaanderen en Wallonië.
maw, we gaan sowieso naar jaren chaos, verarming, enz. dus waarom dat niet gebruiken om een positief project te realiseren? waarom onze energie gebruiken om iets in stand te houden dat niet werkt?