Terrorisme in Antwerpen - Een nieuw begrip ?
Vandaag zijn bij huiszoekingen 7 mensen opgepakt van Tsjetseense en Marokkaanse oorsprong.
(Zie Teletext één blz. 111)
Het toeval wil dat één van die pipo's naar alle waarschijnlijkheid over mijn deur woont.
Rond zeven uur stond een vrouw te brullen tegen agenten die het pand wilden betreden. Vergeefs. Na een paar minuten kregen de agenten versterking van de recherche.
Na wat getrek en geduw werd de man uiteindelijk afgevoerd.
Het onderzoek liep al langer dan een jaar en er zijn in dezelfde zaak reeds mensen opgepakt in Spanje, Marokko en Saudi-Arabië.
De groep ronselden fondsen via en website en hadden plannen voor een aanslag in België.
Het gebeurt dus niet meer ver van mijn bed maar een 20-tal meter daarvandaan.
Ik hoop dat, wanneer de man schuldig wordt bevonden, hij voor heel wat jaren achter de tralies verdwijnt.
Dit soort mensen (?) kunnen we missen in onze maatschappij.
Er woont welgeteld één Marokkaans gezin in onze anders vrij rustige straat.
Toen ze er kwamen wonen waren de meningen verdeeld. Aanvankelijk was ik niet tegen. Tenslotte moet iedereen een faire kans krijgen.
Maar in plaats van een beleefde groet, kreeg ik vijandige blikken als ik de mensen tegen kwam.
Maar dit doet de deur dicht. De waanzin in Antwerpen neemt stilaan absurde proporties aan. Wanneer gaat de politiek zien dat ze niet goed bezig zijn ?
|