Los bericht bekijken
Oud 25 november 2010, 17:54   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het is alleszins fijn een EU-ambtenaar te zijn. Ik dacht dat er nog wel een paar interessante beroepen, functies bestaan lees Job-at en Vacature !

De politiek bewuste burgers kunnen hier iets aan doen, mits ze bedenken dat men krijgt waarvoor men betaalt - naast het legertje EU ambtenaren staat er nog een leger lobbyisten (voor elke EU ambtenaar staan er een stuk of 3 heb ik me laten vertellen).
Bovendien wordt al het werk van de EU ambtenaren nog eens dik of dun overgedaan door de diverse ambtenaren van nationale staten, autonome regio's, gemeenten ...

Op hun beurt worden die dan nog eens beïnvloed door politieke partijen die via donaties en staatrssubsidies ook nog betaald moeten worden.

Het ambtenarenapparaaat is een ijsberg van een speciale soort : van de noormale ijsberg ziet men 10% boven het water uitsteken - over de politiek ziet men eerder 0,5 % bovendrijven & per slot van rekening is dit alles zo bij de zegen en de wil van de kiezer ! We moeten dus dringend eens nadenken hoe we de "politieke besluitvorming"
efficiënter kunnen laten verlopen & diegene die het totale kostenplaatje wat naar beneden
kan doen wijzigen is zijn geld méér dan waard (ik doe het alleszins niet voor minder dan € 20.000,-).

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden