Los bericht bekijken
Oud 26 november 2010, 12:50   #2
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het staat zo ongeveer in alle kranten: Vande Lanotte zijn voorstel bevat een voordeel voor Brussel.
Een deel of een deeltje van de belastingsopbrengst van iedere inwoner van Vl of Wa die werkt in Brussel, zal naar Brussel gaan.

Ik kan akkoord gaan met zo'n voorstel.

Maar dan moet het in "alle" richtingen werken.

(ik weet wel dat het de bedoeling is om Brussel daarmee wat financiën te bezorgen, en daar is natuurlijk niks mis mee, want ze hebben ook de nadelen van al die pendelaars;
maar zelfs in het geval dat het principe werkt tussen de drie gewesten, en voor mijn part zelfs naar de Duitstalige Gemeenschap ook, zal Brussel er zijn voordeel mee doen.

Alleen, ik vind dat vb. Zaventem ook de nadelen heeft van zovele werknemers van gans de luchthaven en al wat er rond hangt ....)
(en idem dito voor Luik, waar een aantal Limburgers werken ...)

Just is just.
We zullen Brussel als hoofdstad afschaffen. Dan is die zever daar gedaan. We zetten gewoon een nieuwe of gaan alles decentraliseren.

Ze moeten weten wat ze willen he. Willen ze hoofdstad zin of niet? Wel, dan slik je de gevolgen ervan. Krijgen ze het niet voor elkaar om de eigen bevolking aan een job tye helpen? Tja, dan slik je dat ook maar. Je kan het moeilijk Vlaanderen kwalijk nemen dat wij wél geschoolde krachten hebben he. Dat wij wel de landstalen beheersen en nog vele andere. Eigens schuld dikke bult. Ze wilden per se de hoofdstad van de EU zijn... wel, dat ze er maar mee leven, OF... zich terugtrekken he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline