Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila
Ik ben een gewoon meisje van eenvoudige komaf. Ik kijk met nieuwsgierigheid en verbazing naar de wereld. Sommige dingen vind ik triest, andere merkwaardig, nog andere lachwekkend. Triest is bijvoorbeeld hoe in een metrotrein een jongeman een andere jongeman een messteek toebrengt. Merkwaardig is dan weer dat andere jongemannen betogen voor de vrijlating van zo'n crimineel.
|
Met dezelfde redenering moet er ook geen onderscheid meer worden gemaakt tussen (roof)moord of doodslag, moet er ook geen sprake meer zijn van wettige zelfverdediging of verzachtende omstandigheden, enz.
Veel te ingewikkeld voor drosophila, allemaal één pot!
Citaat:
Lachwekkend is de klederdracht der jongemannen, evenals de vreemde klanken die zij uitstoten tijdens hun optocht. Al voel ik ook een beetje medelijden bij het aanschouwen van die bonte stoet der sukkels. Maar ik vermoed dat ze, gelukkig voor hen, de geestelijke vermogens ontberen om te beseffen hoe potsierlijk ze zijn.
|
Gelukkig is er nog de zelfgenoegzaamheid. Ik vermoed dat je veel redenen hebt om jezelf op te hemelen.