Los bericht bekijken
Oud 26 november 2010, 20:53   #777
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ik denk niet dat dat is wat ik bedoel.
Zijn theorie is gewoon tegenstrijdig van a tot z en wel omdat hij om te beginnen binnen een relatieve beweging geen onderscheid maakt tussen de echte beweging en de daarmee samenhangende tegenbeweging die schijn is en niet echt.

Voorbeeld: trein en de aarde (trein beweegt en beweging van de aarde is schijn.)

Voorbeeld: aarde en het heelal dat daar omheen zou draaien......laatste is natuurlijk schijn.
Was het echt dan zou er ook sprake moeten zijn van een middelpuntvliedende kracht.

Ook lees ik dat heel veel van zijn algemene relativiteitstheorie niet bewezen is.
Zo lees ik zelf dat volgens hem bij een (schijn)beweging van het heelal een zwaartekrachtveld wordt opgewekt.
Is het bestaan van zo'n zwaartekrachtveld ooit bewezen?
Want men weet nog helemaal niet wat zwaartekracht eigenlijk is, dus hoe het werkt.
In wiskundige zin kan je perfect bewegingen relatief bekijken, daarvoor moet je enkel je oorsprong ergens anders kiezen

Je zegt dus enkel iets over de wiskundige beschrijving van die bewegingen, niet over de bewegingen zelf

Je kan dus als het ware zeggen dat Einstein volledig tegenstrijdig is van a tot z als hij praat over ons universum, maar niet over het wiskundige model die hij maakt van ons universum. De resultaten (en aannames) van zijn theorie zijn enkel geldig in zijn model, en die resultaten komen toevallig overeen met echte metingen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 26 november 2010 om 20:57.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden