Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
gm10 heeft gesproken :
Citaat:
Voila vind ik dus ook. Ik heb 18 jaar lang in Vlaanderen gewoond, maar na 6 jaar Brussel weet ik waar mijn sympathieen liggen. Enkel de benaming al, "Vlaamse Brusselaars", daar word ik dus gek van. Hoor je ooit "Waalse Brusselaars"? NEEN, het zijn blijkbaar "Franstalige Brusselaars".
Vlamingen zijn altijd aan het klagen, en zijn inmiddels zo pretentieus en blase geworden, dat ik me hierbij aansluit. Tweetalig Brussel aan de tweetalige Brusselaars, en de Walen en Vlamingen vechten het maar met mekaar zonder Brussel als pasmunt/vuilbak/speelbal te gebruiken.
|
Dus gm10, want je hier zegt is samengevat :
Brussel aan de "tweetaligen" !!!
Maar gm10 toch ! Je hebt ze toch nog alle vijf op een rij ?
Als Vlaminghater, zie je vorige replieken, geef je Brussel zo maar aan ... Vlaanderen !!! Inderdaad, de overgrote meerderheid van de tweetalige 'b'russelaars zijn inderdaad : Vlamingen !!!
Donc, Broekzele aux bilingues !
Bruxelles aux Flamands !
Merci !
|
als vlaming van origine ben ik geenszins vlamingenhater, je moet toch es proberen om uit dat zwart-wit denkpatroon te stappen
voorts heb ik al enkele posts verder uitgelegd dat dit een povere omschrijving was van wat ik bedoelde: brussel tweetalig, inwoners kiezen zelf welke ta(a)l(en) ze spreken
en als de meerderheid van de brusselaars NEDERLANDSTALIGEN zijn, zoveel te beter (voor mij bestaan er geen vlaamse brusselaars, net zo min er waalse brusselaars zijn)