Los bericht bekijken
Oud 26 november 2010, 23:53   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Terecht volgens mij, want de mensen hebben geen schuld aan noch de banken/financiële crisis, noch aan de politieke crisis.

Trouwens we gaan het eens even hebben over de redenen waarom er oa in België een politieke crisis bestaat en ik ga een voorbeeld geven : tijdje geleden kwam de Vlaamse regering met het project om alle 13 jarige meisjes in te enten tegen baarmoederhalskanker. Een vaccin kostte normaal € 300 per meisje en na onderhandelen kreeg de Vlaamse regering een offerte van € 90 per kind. Gevolg het werd ingeschreven in het budget en uitgevoerd.

De Walen wilden hetzelfde, maar waren te lui om te onderhandelen en moesten dus € 300 per kind ophoesten, hetgeen ze niet konden betalen. Gevolg ze hebben de prijs doorgeschoven naar het Federale niveau met als gevolg dat de Vlamingen voor de helft of meer moeten mee betalen voor de € 300/Waals kind.

Niet dat ik het de Waalse kinderen niet gun, maar De Wever heeft gelijk als hij stelt dat ze daar eens grondig moeten gaan nadenken.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat Vlaanderen heel gemakkelijk uit het slop kan raken. We zijn namelijk keiharde werkers.

Verder ben ik ervan overtuigd dat niemand eigenlijk het einde wil van België, maar dat de Vlamingen wel willen dat de Walen hun verantwoordelijkheid nemen.

Trouwens ik heb lak aan de Nederlandse mentaliteit, die denkt dat ze altijd alles beter kan, hetgeen niet zo is en hiervan heb ik ook voorbeelden genoeg.
Ik ben het voor het grootste deel met u eens, maar die laatste zin was nergens voor nodig.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden