Los bericht bekijken
Oud 27 november 2010, 18:56   #136
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Rusland doet dat toch al jaren???? Is toch gewoon een internationaal spelletje om te kijken hoe lang het duurt voordat je wordt gedetecteerd. Meestal zijn het duikboten wat in internationale wateren varen en af en toe de grenzen eens passeren.

Rusland stuurt in 2010 zelfs geregeld opnieuw bommenwerpers over de europese luchtgrenzen. Worden geregeld terug opnieuw onderschept.
Zoals er geregeld militaire vliegtuigen van de VS het luchtruim van Venezuela schenden 'per ongeluk' (en die hebben dus geen grenzen met elkaar die twee landen). Ik schat in de hoop dat Venezuela zo dom zou zijn er een neer te halen. Maar andersom zijn er nog geen meldingen van Venezuela dat het VS luchtruim schendt.

Citaat:
Mijn vergelijking is, voor links mag men niet oefenen in de buurt van de grens met noord, en indien met dit wel doet, heeft noord het recht zich geprovoceerd te voelen, en mag noord gewapen optreden.

Hetzelf links juichte juist de oefeningen in venezuela van de russen goed, en noemde de usa kleinzielig toen die daar een opmerking over maakte.
Ik kan niet spreken voor dat 'links' wat je hier meent te zien en wat daar allemaal van mag en niet. Ik vermoed dat je het hebt over jouw perceptie van wat 'links' denkt. Ik schreef eerder dat Noord Korea de agressor is in dit geval. Ik merk dat de Westerse pers essentiële info (namelijk dat het om een reaktie gaat van Noord Korea na verschillende waarschuwingen gegeven te hebben tegen militaire oefeningen met echte munitie in betwist gebied) weglaten in hun berichtgeving waardoor duidelijk zou worden wat er eigenlijk gebeurd is voor het westers publiek. Het is dat aspect van dit voorval dat me ertoe aanzet in deze draad te posten, de leugens die we weeraleens mogen slikken van onze onvrije pers.

Je vergelijking met de Russen zou opgaan indien bv. Rusland en Venezuela voor (dus in het zeedeel dat de VS pretenderen) Guantanamo (betwist gebied) militaire oefeningen beginnen doen. Moest dat gebeuren zou dat als een provocatie mogen gezien worden door de VS, en zou het absurd zijn te zeggen dat de VS degenen zijn die provoceren indien ze na waarschuwingen zich terug te trekken zouden beginnen schieten. De VS zou dan een agressor zijn die geprovoceerd werd. Net zo is het absurd Noord Korea in dit geval de provocateur te noemen maar het is wel de agressor.

Zeg nu eens. Indien Rusland en Venezuela (of beter Cuba om de vergelijking beter te maken) voor Guantanamo zouden beginnen 'oefeningen' doen en de VS begint te schieten zou jij dan consequent zijn en zeggen dat het de VS is die provoceerde zoals je nu blijkbaar meent dat Noord Korea degene is die provoceerde?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2010 om 19:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden