Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
Volgens mij is ook dit weer een gevalletje 'superras' dat de onbedwingbare behoeft gevoelt om de vrijheid van meningsuiting te beperken.
En niet alleen in Oostenrijk.
Maar misschien ga je me straks toch een link geven die laat zien dat in Oostenrijk de magistratuur wél open is voor ('islamitische') vreemdelingen.
|
Ik weet niet helemaal wat u met uw laatste zin bedoelt, maar hier is alvast wat er in de Oostenrijkse krant staat:
Citaat:
Klingt ein Steirer-Jodler wie der Ruf eines Muezzins? Ja - sagt ein Grazer Gericht. Ein 63-jähriger Pensionist wurde jetzt zu 800 Euro Geldstrafe verurteilt, weil er beim Rasenmähen sang und jodelte - und somit die Betstunde von Moslems störte. "Verächtlichmachung religiöser Symbole" und "Behinderung der Religionsausübung" nennt das Bezirksgericht Graz-West den skurrilen Fall.
Helmut G. (Bild) war an einem Freitagnachmittag damit beschäftigt, auf seinem Grundstück in Graz den Rasen zu mähen. "Und weil ich halt so gut gelaunt war, hab ich dazu gejodelt und ein paar Lieder angestimmt", so der Pensionist im Gespräch mit der "Steirerkrone". Das passte seinen Nachbarn, gläubigen Moslems, allerdings gar nicht. Die waren nämlich in ihrem Haus zur Betstunde zusammengekommen, die auch per Lautsprecher in den Hof übertragen wurde.
Einige fühlten sich von dem rasenmähenden 63- Jährigen daraufhin in ihrer Religionsausübung gestört - und zeigten ihn prompt bei der Polizei an. "In der Begründung hieß es, mein Jodler habe wie der Ruf eines Muezzins geklungen", schüttelt Helmut G. fassungslos den Kopf. "Dabei war es ja überhaupt nicht meine Absicht, ihn nachzumachen", beteuert der Grazer.
hele artikel
|
Kort samengevat:
- Oostenrijkse meneer maait zijn gras, is goedgeluimd en besluit wat te gaan jodelen tijdens het grasmaaien.
- Tegelijkertijd hebben zijn islamitische buren een gebedsbijeenkomst in hun huis die via luidsprekers ook in de tuin integraal uitgezonden werd.
- Islamitische buren voelen zich door dat gejodel gestoord en dienen een klacht in.
- Rechter veroordeelt man tot 800 euro boete vanwege
"het verachtelijk maken van religieuze symbolen" en
"het hinderen van geloofsbeoefening".
Ten eerste snap ik al niet waarom die islamitische buren zonodig hun halalbijeenkomst via luidsprekers óók in de tuin ten gehore meenden te moeten brengen.
Ten tweede was daar een muezzin binnen zijn klanken aan het uitstoten, dus hoe kunnen die hakbars dan die buurman buiten gehoord hebben?
Ten derde vind ik het vreemd dat die islamieten wél voor geluidsoverlast mogen zorgen.
Het lijkt mij dus duidelijk dat die kromsprekende rechter helemaal de weg kwijt is, en de islamieten blijkbaar zeer genegen, en de eigen Oostenrijkse jodelcultuur zeer ongenegen is. Typisch gevalletje eigen volk laatst & laat de religieuze waanzin maar regeren.
Jodelahiiiiiiiiiiiiiiiiiiitler!