Los bericht bekijken
Oud 28 november 2010, 09:04   #172
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bart De Wever heeft een unieke kans laten liggen. Toen EDR zijn scheldtirade hield tegen zijn voorstel (comment on ose metre ceci sur papier...) had hij definitief de stekker uit de onderhandelingen moeten trekken en zeggen "met die Waalse politici valt er geen land te bezeilen en nu is het voor ons genoeg geweest." De andere partijen hadden dan de keuze om zonder de N-VA te regeren of om op verkiezingen af te stevenen. Toen had hij inderdaad een grote kans om als grote winnaar uit verkiezingen te komen. Maar hoe langer zijn partijen bochten maakt en doet wat ze zegde nooit te doen ("nog eens rondjes gaan draaien op hertoginnedal heeft geen zin") wordt het moeilijker en moeilijker om nog uit het verhaal te stappen. Mark my words.
Zeer tegen mijn zin, deel ik uw analyse hier wel.
BDW had TOEN ofwel die stekker eruit moeten trekken, maw zeggen "doen jullie HET maar zonder ons" of minstens publiek moeten stellen dat alles van voren af aan moest herbegonnen worden.
Neen, enkele dagen later wil n-va BHV dringend agenderen waarop terug enkele dagen nadien bij de stemming n-va zich onthoudt en ondertussen de cijferronde van JVDL accepteert.
BDW riskeert de steun van die kiezers te verliezen, die hoewel niet of lauwtjes Flamingant , toch voor zijn partij hebben gestemd omdat ze het getreuzel en het rond de pot draaien van Leterme beu waren.
Mss is het wel de bedoeling van JVDL , vh Belgisch Regime zeker , dat bij eventuele verkiezingen door 'het rondjes draaien en bochten maken' die kiezers afhaken en de "normale" partijpolitieke verhoudingen hersteld kunnen worden.
Of BDW erin gaat slagen tegen februari, laat ons zeggen , die perceptie ongedaan te maken, let wel , deze keer tegen de media in, want het VB ligt op apegapen en n-va is niet meer nodig om het VB onderuit te krijgen , is ten zeerste de vraag.

Laatst gewijzigd door stab : 28 november 2010 om 09:06.
stab is offline