Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC
Zelfs al doe je dat, dan is de discussie nog niet gesloten want een diesel blijft altijd goedkoper in gebruik omdat het verbruik lager ligt.
Trouwens naar welke prijs dan? Die van diesel of die van benzine?
|
ha nee, als het thermodynamisch rendement van een diesel hoger ligt, dan moet die motor toch niet wegbelast worden ? hallo, als je wilt CO2 belasten moet je de meest groene technologie belastingvrij maken.
Dus je zorgt dat er hybride diesels zijn die 3liter verbruiken, en laat de kostprijs maar rustig naar 3euro per liter evolueren.
Trouwens welke seniele gedachte om de vaste kosten van de auto op te drijven.
In feite zou de keuze AUTO - TREIN de volgende moeten zijn
Ik rij naar brussel voor 10euro diesel, en ik neem de trein voor 10euro
En dat impliceert dat de VASTE kosten van de trein gewoon betaald worden via de belastingen, elk krijgt een AANDEEL in de trein en betaalt 100euro per jaar. En die trein rijdt met een variabele kostprijs van 10euro/100km bvb
Het doel moet vooral zijn dat het ENERGETISCH verschil tussen mobiliteit met de auto en de trein duidelijk zichtbaar wordt voor de consument. Hij moet dus met andere woorden perfect het verschil zien tussen 5liter verbruiken met de auto, en 1 liter verbruiken met de trein
Hij moet dus zonder nadenken de beslissing kunnen nemen hoe hij het meest CO2 vriendelijk naar brussel kan rijden.. NU WEET JE HET NIET !