Los bericht bekijken
Oud 28 november 2010, 18:23   #1052
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de handenschudweigeraars baseren zich op de korantekst die zegt dat ze zich moeten gaan wassen als ze een vrouw hebben aangeraakt!
Een veronderstelling dus ( een redelijke, en ook één die ik maak alvorens je daar weer op gaat hakken )
Een 'reden' dus waarom ze die hand zouden weigeren ... ze zouden zich moeten gaan wassen

Citaat:
me dunkt is hier de eigenschap "vrouw" duidelijk vermeld. De onderliggende reden is dat een vrouw "onrein" is (staat ook in het koranvers, ik zoek het niet terug op).
Maar het is dus niet op basis van de eigenschap vrouw... je komt het net zelf te zeggen.
Ik ga volledigheidshalve nog even citeren wat men onder discriminatie verstaat : "Discriminatie betekent letterlijk 'ongeoorloofd onderscheid maken'. Discriminatie is het maken van onderscheid tussen mensen op basis van argumenten
die er niet toe doen en die dus niet objectief of redelijkerwijs verklaard kunnen worden.
"
Ik denk wel dat je bij deze net met die onderliggende reden wel degelijk zelf 100% hebt aangetoond dat het onmogelijk tot discriminatie kan gerekend worden.
praha is offline   Met citaat antwoorden