Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B
Azielzoekers die zijn uitgeprocedeerd en niet worden uitgezet moeten legaal kunnen werken (zonder de Belgische nationaliteit te verkrijgen uiteraard)
Wat denken jullie hiervan?
Ik ben voorstander van het effectief uitzetten van uitgeprocedeerde azielzoekers door ze op een vliegtuig te zetten. Maar als je dit dan toch niet gaat doen dan geef je ze toch beter de kans om te minste wat te werken en belastingen te betalen, zodat ze bijdragen aan het systeem waarvan ze profiteren.
|
Misschien moet je eerst het probleem juist inschatten. Als een land zijn begroting niet in orde krijgt zullen de kapitalistische wolven het genadeloos afstraffen, in een geglobaliseerde wereld kan je niet anders. Ik zie krek hetzelfde op het vlak van de sociale zekerheid: als die teveel afwijkt (=te gunstig is) in vergelijking met de rest van de wereld en je buren zullen inhalige gelukszoekers het evenzeer aanpakken. Dat moet een reden zijn om je systeem fundamenteel te herbekijken, dat wil zeggen naar beneden toe. Als Belgie de laagste pensioenen kent, betekent dit dat er reeds in het verleden mee gemorst is, note bene in het kader van gezinsherenigingen waardoor een grote groep profiteurs op legale wijze het systeem is komen ondergraven. Ik zie het asielprobleem, naast de humane catastrofe, als een signaal om grondig te corrigeren, en jammer genoeg zal het eerder in de richting van Ierland zijn dan in die van wat de leugenaars voorspiegelen.