Los bericht bekijken
Oud 30 november 2010, 19:59   #5266
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Doet me denken aan die film van Zhang Yimou die ik maar niet vergeten kan: "Man cheng jin dai huang jin jia" ( ik weet), ook genoemd 滿城盡帶黃金甲, oftewel "Curse of the Golden Flower" uit 2006. Waw. Minder westers als "the house of..." maar veel indrukwekkender, veel puurder m.i.. Een echte aanrader. Echt gebeurd verhaal ook nog blijkbaar. Geeft interessante inzichten in de Chinese mentaliteit.

http://www.sonyclassics.com/curseofthegoldenflower/

Opgelet: Film is 1:2.35 formaat. Best te respecteren als je de film bekijkt. Ik kan me ergeren aan afgekapte randen.

Tip: bekijk geen trailers op voorhand. Die maken van alles een actiefilm. Dit is iets anders.

Die kleuren en (massa) choreografie zijn prachtig maar het verhaal lag me niet echt. Geeft trouwens evenveel inzichten in de Chinese mentaliteit als onze verhalen over intriges aan de middeleeuwse hoven zeggen over onze Europese mentaliteit of ik moet iets over het hoofd gezien hebben. Wat zou kunnen wat de synchronisatie liep in het tweede deel van de film mis en daardoor was ik in de beslissende fase niet 100% mee.
Welke films mij zijn bijgebleven: Red Cliff films (2)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden