...maar ik hoop dat je mijn vertrouwen niet beschaamt.
Ik ben partijloos, maar wel veertig jaar VU-militant geweest.
Ik behoor dus tot de vlottende kiezersmassa. Een blik op de politieke arena leert mij:
-SP.a is een rommelmarkt (alles gratis, tournée générale, links en rechts staat er zelfs één beschaamd met een vlaams vlaggetje te zwaaien)
-VLD is een vreemdelingenlegioen, in zo'n partij moet er wel ruzie komen; een premier die uitsluitend europese ambities heeft en een vlaamse minister-president die net de kleuterschool ontgroeid is.
-Groen! ik hoop dat zij de kiesdrempel halen; maar ik ben het principieel oneens over een aantal zaken, zoals de uitdoving van kernenergie.
-Vlaams Blok. Ik geef toe dat dit voor mij lange tijd een mogelijke optie was. Ze waren toch gematigder geworden in hun optreden, niet? Ze waren toch salonfähiger geworden? Maar de verwoede pogingen van voorzitter Van Hecke ten spijt, stel ik vast dat de "harde lijn", die van de bokshandschoenen, de vreemdelingen-haat, de syndicale afkeer, de anti-alles, nog steeds overheerst.
Als Vlaamsnationalist zal ik dus voor het Kartel CD&V-N-VA stemmen. En ik heb al mijn vrienden aangeraden hetzelfde te doen. Vlaanderen kan er enkel op vooruitgaan door geleidelijk alle Vlaamse verzuchtingen te realiseren. Dat kan enkel door aan de macht deel te nemen, zij het op een bescheiden wijze. Het Vlaams Blok zal nooit in een regering komen, zal nooit wat dan ook verwezenlijken.
Mijnheer Leterme,
Mijn stem gaat naar N-VA kandidaten, Kris Van Dijck en Flor Van Noppen.
Maar door mijn stem versterk ik het kartel, en hoop ik dat u het nefaste paarse beleid kunt bijsturen.
Maar ik hoop ook dat de engagementen inzake de vijf vlaamse resoluties en de splitsing van B-H-V waar gemaakt worden.
Mijnheer Leterme,
Ik geef u mijn vertrouwen, en ik hoop dat u het niet zal beschamen.
|