Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2004, 08:50   #6
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
nee, ik heb niet de tijd om de vlaamse nationalisten te lezen, want dat in onmogelijk uw mening te veranderen.
Dat is wel heel makkelijk - wat doet u dan eigenlijk op een discussieforum?

Citaat:
het probleem in de rand ? volgens mij : niks. als iedereen respect voor de anderen heeft.. (iedereen, niet alleen de Vlamingen)
Wat denkt u dat het probleem is in de Rand? Inderdaad, net die Franstaligen (of het merendeel daarvan) die weigeren de streektaal te gebruiken en daarmee getuigen van een schrijnend gebrek aan... jawel: respect!

Citaat:
we hebben nooit aan de mensen (en dus veel franstaligen) gevraagd als ze in Vlaanderen wilden leven. Waarom ? is dat democratisch ? we hebben gezegd "nu, jullie zijn Vlaams", we hebben een taalgresn gebouwd zonder de mening van de bevolking.
Onzin, het grootste deel van die mensen is willens en wetens in Nederlandstalig gebied komen wonen - voor de afbakening van de taalgrens, maar zeker daarna. Of is elk gebied waar één Franstalige woont niet langer Vlaams, zoals u lijkt te impliceren?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden