Los bericht bekijken
Oud 2 december 2010, 12:53   #16
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Beste Boadicea,

ik zie al direct waarom je niet begrijpt waarom zoveel mensen een bloedhekel hebben aan de kerk. Je geeft het zelf aan.
Citaat:
Mij zal je nooit horen zeggen dat er geen pedofiele priesters zijn, maar ik vind het wel frappant dat het aantal pedofilie schandalen tegen de Kerk plots toeneemt.

Mijn oordeel: ja, de pedofielen moeten aangepakt worden, maar plots is iedereen door een priester aangerand.

Is dat niet een beetje een massahysterie, waarbij iedereen zich plots dingen gaat herinneren, of die nu waar zijn of niet?
Uiteraard zijn de pastoors niet ineens aan het verkrachten geslagen. Er zijn altijd pedopastoors geweest en die doen dat al eeuwen, en het is pas sinds we ons van die kerk hebben vrijgevochten dat de verhalen eindelijk naar boven kunnen komen.
Tot voor kort moest dat gezwegen worden. Dat is de reden waarom ze nu in grote hoeveelheden naar boven komen, en ja, het lijkt nu (onterecht waarschijnlijk) dat alle pastoors pedo's zijn. Maar dit is niet de schuld van "inbeelding", de kerk heeft het gewoon veroorzaakt met zijn doofpotten waarvan nu de deksels worden gelicht. En dan komt alles tegelijk.

Die bloehekel dus, komt niet zozeer van die verkrachtingen, want dat zijn allemaal losstaande gevallen. Ze komt van de doofpothouding.
En dan lijkt het me echt wel poetische gerechtigheid dat net die doofpot houding hen nu als een kinderverkrachtersclubje afschilderd. Zal hen leren.

Verder is er GEEN ENKELE afrikaan miraculeus genezen na bekering.
En AIDS is geen straf van god. En ja, er zijn al massa's homo's gestorven omdat er wordt beweerd dat ze abnormaal zijn. Ze vertonen een 6 keer hoger percentage zelfmoorden.