Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
als ik schrijf:
"in elk geval, dit is hoe er tegenwoordig over vlaanderen gedacht wordt
en dat ligt niet aan de walen maar aan jullie zelf "
dan acht ik vlaanderen verantwoordelijk voor wat anderen over vlaanderen denken
als ik schrijf:
"het kon ook niet anders
als vlaanderen geen confrontatie durft aan te gaan met zijn bruine verleden, doet iemand anders het wel, en dat doet extra pijn"
dan zeg ik dat vlaanderen moet durven in zichzelf kijken en toegeven dat er 60 jaar geleden heel wat is misgelopen in de naam van vlaanderen
maar zeg ik hier dat ik vlaanderen verantwoordelijk acht voor de collaboratie? i think not
|
Vlaanderen moet helemaal niet "in zichzelf" kijken, aangezien in Vlaanderen voornamelijk mensen wonen die met de collaboratie geen fluit te maken hebben. Wat de collaborateurs "in naam van Vlaanderen" deden is hun zaak. Dat hoeft helemaal niet verhaald te worden op Vlaanderen.
Of laat mij het anders zeggen: u acht Vlaanderen niet verantwoordelijk, maar ze moeten wel eens "in zichzelf" kijken omwille van de collaboratie? Waarom zou Vlaanderen "in zichzelf" moeten kijken omwille van iets waarvoor het niet verantwoordelijk is?
|
dat was de zaak van de collaborateurs, en het zou hun zaak blijven als fluppe geen krans op hun graf zou leggen
ah, ik zie dat je doorhebt dat een bruin verleden hebben en verantwoordelijk zijn voor dat bruine verleden twee verschillende zaken zijn - da's mooi
waarom vlaanderen zou moeten leren van zijn bruine verleden? die vraag kan je zelf wel beantwoorden, als je een herhaling van dat bruine verleden wil vermijden tenminste