Citaat:
Hier kan ik het niet met je eens zijn, marginalen zeg jij, armen zeg ik, en daar kies je niet voor.
|
Het punt is dat er geen systeem moet zijn om iemand gratis stroom te geven en dergelijke. Een arme mag je helpen maar dan op een directe wijze. Zodat de cijfertjes duidelijk worden voor iedereen. Dit soort vestzak-broekzak regels scheppen de illusie dat de armen geholpen worden maar zijn in werkelijkheid een belasting op energie die al onmiddellijk wordt uitgegeven aan hopelijk de armen, wat sterk te betwisten valt.
Citaat:
Welke wetgeving is dat? (oprechte vraag)
|
Om het kort te houden bedoelde ik hier drie maatregelen mee. Ten eerste dat er steeds een verzoeningspoging voor de vrederechter moet gebeuren waar ongeveer twee maanden inkruipt én geen bindende uitspraak is! Ten tweede het
voorstel om in de wintermaanden geen uitdrijvingen te doen. Ten derde het
voorstel om op objectieve manier de huurprijs vast te stellen. M.a.w. het Nederlands system waar je een enorme krpate op de huurmarkt hebt en grote verenigingen massaal de huurmarkt voorzien. De privé investeerders zitten blijkbaar alleen nog in het commercieel vastgoed.
Te teneur is duidelijk: verhuren is een misdaad, huur niet betalen is best aanvaardbaar.
Citaat:
Komaan, is dat nu niet wat overdreven?
|
Als ik mij niet vergis was het in de 24 duizend euro met een gemiddelde van 3 restaurantbezoeken per week. Met bedragen van tot 250 euro voor twee personen.
Dat is dus inderdaad overdreven.
Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik heel wat respect voor Vande Lanotte en VDBroeck heb, ook Freya heeft best goeie dingen verwezenlijkt. Er zitten best wel individuele knappe koppen bij de sossen
|
Voor VDBroeck kan ik ook nog respect opbrengen. Die begrijpt ten minste hoe een economie in elkaar steekt.
Mijn stem gaat naar de Vivant partner, de VLD, bij gebrek aan beter …