Los bericht bekijken
Oud 5 december 2010, 02:01   #41
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dus als mijn ouders niet naar mij omkijken en het hen niet kan schelen of ik in de bak zit of op straat de boel op stelte ben aan het zetten, ligt het aan de samenleving?
Neen, dat is precies mijn punt: het ligt niet aan de samenleving, het is een probleem van de samenleving. Als je zegt: het ligt aan de samenleving, heb je niets gezegd, want oorzaak en gevolg behoren beide per definitie tot de samenleving.

Het is alsof je zou zeggen: ik heb maagpijn, en dat komt door mijn lichaam. Ja natuurlijk, maar daarmee ben je nog geen stap verder. Begrijp je?

Om dergelijke problemen aan te pakken, moet je ze eerst analyseren. Het is natuurlijk heel verleidelijk om i.p.v. te analyseren te zoeken naar zondebokken, "de jongeren", of "de ouders", maar zo werkt dat niet op macrosociaal vlak hé.

"Als iedereen nu eens de fiets zou nemen i.p.v. de auto, dan zou er geen klimaatprobleem zijn."

Dat is natuurlijk een belachelijke stelling: het gaat erover hoe we als samenleving onze mobiliteit organiseren. Je kunt niet gewoon hopen dat iedereen op een dag allemaal de fiets op gaat.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden