Discussie: Sociale woningen
Los bericht bekijken
Oud 5 december 2010, 13:46   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voil�* daar heb ik het over.

De enige sociale huurder die ik kende was Marokkaan en die had een appartementsblokske van acht appartementen in Cassablanca, huurde hier een woning voor zijn gezin met vier of vijf slaapkamers en twee douche/badkamers voor nog geen kwart van mijn afbetaling. Had wel steeds gewerkt maar was werkloos toen ik hem leerde kennen.

Ik was toen alleenstaande mama van twee kinderen en crosste van 's morgens tot 's avonds in het rond... zonder subsidies en zonder alimentatie (of enige gerechterlijke hulp om de opgelegde alimentatie af te dwingen).
Nu dan zal het wel niet dezelfde huurder zijn geweest, want de man die ik ken is een autochtone Belg.

Weet trouwens door even rond te rijden, dat er veel grote woningen bezet worden door bejaarden, vaak alleenstaande terwijl de bejaardewoningen leeg staan of door jonge gezinnen met kinderen worden gebruikt als noodopvang.

Er zou inderdaad een wet moeten komen waarmee men die bejaarden kan verplichten om te verhuizen naar de bejaarde woningen en de grote sociale huurwoningen moeten vrijmaken voor gezinnen met kinderen.
Er zou trouwens ook een wet moeten komen dat sociale koopwoningen niet op de vrijmarkt mogen verkocht worden als de koper ze terug verkoopt
Jantje is offline   Met citaat antwoorden