Discussie: Run on the banks
Los bericht bekijken
Oud 5 december 2010, 14:24   #600
chan
Burger

chan's schermafbeelding

Standaard

mag ik er op wijzen, dat we nu ook welvaart uit de toekomst opsoeperen....
natuurlijk kan je je een gsm kopen, hij is alleen op kosten van onze kinderen (de volgende generaties)

De schulden lopen op, de armoede neemt toe. De kloof tussen rijk en arm wordt groter.

Als we nu nog veel meer extra schulden maken en nog wat generaties meer daar mee gaan belasten, dan hebben we het nu weer eventjes goed.
Of die volgende generaties dit gaan slikken? Ik zou alvast niet voor mijn overgrootvader zijn schulden willen werken... ik heb hem nooit gekend.

En ondertussen gaan we ook van die volgende generaties verwachten, dat zij voor onze oude dag gaan zorgen. Ik hoop dat ze nog tijd hebben, om wat te werken voor welvaart waar ze zelf gebruik van kunnen maken.

Oja, ze krijgen onze welvaart... ons versleten wegennet, onze versleten huizen, onze leeggezogen aarde waar amper nog brandstoffen in te vinden zijn, ons verloederd milieu, onze gekapte bossen en als dessertje een stijgende zeespiegel.

Onze volgende generaties gaan ons zo dankbaar zijn, dat ze ons gaan verzorgen zonder pinken.
chan is offline   Met citaat antwoorden