Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2004, 14:06   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Vanop de site van Het Nieuwsblad :

De rode draad doorheen deze verkiezingscampagne? De meeste Vlaamse politici die al wekenlang met hun Vlaamse leeuw lopen te zwaaien. De CD&V pakte uit met hun big bang-theorie, haar versie van de Vlaams Blok-leuze België Barst. En dan was er nog N-VA'er Geert Bourgois die zich vastdribbelde in zijn straffe uitspraak dat het kartel CD&V/N-VA pas in een regering stapt na de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat maakt Bourgeois niet langer ministerabel is. Of zoals Marie - dochter van - De Clerck het zei: ,,De N-VA is een andere partij dan de CD&V. Als we zien dat het niet lukt, dan stoppen we maandag gewoon met het kartel''. Zo duidelijk was haar papa nooit. Maar wat denken ze in Wallonië van deze polemiek?

jawatte : eerst samen naar de kiezer stappen, vanalles en nogwat beloven en als puntje bij paaltje komt het kartel opblazen. Is dat die big bang die de CD&V bedoelde ?
u schijnt te vergeten dat de N-VA binnen het kartel met 5 parlementairen zal zetelen. Genoeg voor een autonome fractie. Dit betekent een grote hap uit het Vlaams Kartel. Wanneer de CD&V na de verkiezingen plotseling zou beslissen er uit te stappen, kunnen ze wel eens niet meer aan een meerderheid geraken zonder de N-VA erbij. Zo dom zijn ze niet denk ik.
Swat, ik ben zeker dat de achterban, waar ik er veel van kken volledig achter het Vlaams project staan. De ene die de chaos in de hand heeft is verhofstadt!
giserke is offline