ma 06 dec 2010, 05:30
Drie uur vast in koude trein zonder wc Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - Mensonterende toestanden zaterdag in trein 2629 van Rotterdam naar Amsterdam.
De trein kwam 300 meter van station Breukelen 3,5 uur vast te zitten. "Het was zo'n nieuwe sprinter", zegt Pieter Windhouwer uit Rotterdam. En daar zit tot grote ergernis van het personeel en reizigers geen toilet in. "We mochten niet uit de trein. Degene die zijn behoefte wilde doen, moest via de cabine van de machinist even naar buiten. Het was verschrikkelijk. Oude vrouwen werden de berm ingestuurd. Jongetjes plasten in de trein in colaflesjes", zegt Windhouwer. Daarnaast vielen het licht en de verwarming ook nog eens uit. "Niemand vertelde ons wat er aan de hand was."
Windhouwer had expres de vroege trein van 12.55 uur uit Rotterdam genomen om de veerboot van IJmuiden naar Newcastle te halen, om in Engeland kerstinkopen te doen. Maar die boot haalde hij bij lange na niet. Na 3,5 uur werd trein teruggesleept naar Utrecht en daar moesten Windhouwer en zijn vrouw nog twee uur op een trein naar Den Haag wachten. Hij is woedend op de NS. "Waardeloos. Het is 2010, overal rijden in de winter treinen en de NS kan nog geen trein tussen Rotterdam en Amsterdam laten rijden."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...n__.html?p=9,1
Niet alleen Prorail maakt er een potje van, bij de NS weten ze ook hoe de vork aan de steel zit.
Een trein "zonder WC" is toch het meest achterlijke wat bestaat. Bij Veolia hebben ze vlgs mij er ook zulke lopen. In welke eeuw leven die gasten eigelijk.? Dat is ook één vd elementaire behoeften om naar toilet te kunnen gaan.
Als ik in zo een trein zat deed ik het midden in het gangpad of bij de bestuurder voor de deur, né...

Gelukkig ga ik niet met de trein, leve de AUTO !
En als ge zonodig moet kunt ge straks met 130km naar eerst vlgd tankplaats.
Oké , de toiletten zijn bij sommigen ook niet als die vd Koningin, maar beter dan niks.