Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bernard
Het is toch duidelijk
dat het VB een fascistische partij is
Zie de banden van Karel Dillen met Nazis
Zie het feit dat zelfs Van Hecke in zijn familie
mensen heeft die bij de SS waren
Hoeveel blokkers zijn er al veroordeeld ?
en dan heb ik het niet alleen over de
schiet partij onlangs (1 dode ; 3 zwaar gekwetsen)
de drugdealer
de kloppartij (rechterhand van Dewinter)
dit zijn geen gewone leden, nee doorwinterde Blokkers
Maar het ergste voorbeeld is Roeland Raes
Uit het Blok gezet (ze konden niet anders) hij ontkende de Holocust
Zeg nu nog dat er geen criminelen rondlopen bij het blok,,,,,,,,,,
|
Wat is dat jouw stelling? Aan iedereen die een gevangenisstraf uitzit vragen voor welke partij hij is, en dan die partij beboeten of zo? Het Vlaams Blok heeft consequent de mandatarissen buitengezet die zich schuldig bevonden aan je voorbeelden 1, 2 en 4.
En wat Rob Verreycken betreft: de vrouw werd het hoederecht ontnomen van haar kinderen (wat al niet zomaar gebeurt), kreeg een straatverbod voor thuis en school van de kinderen, en heer haar (ex-)echtgenoot met traangas bewerkt, dat lijken me op zijn minst verzachtende omstandigheden. Zelf vind ik het schandalig dat een banale echtelijke ruzie door politiek en media zo wordt opgeklopt als zielig excuus om het Vlaams Blok andermaal in een kwaad daglicht te stellen.
Eén van de strijdpunten is amnestie voor collaborateurs uit WO II: deze mensen hebben van het toenmalige Franse en anti-Vlaamse bewind al zware celstraffen of zelfs de doodstraf gekregen (om August Borns als bekendste voorbeeld te noemen). Is het werkelijk nodig om na 60 jaar deze mensen nog steeds door het slijk te halen, enkel voor het nastreven van hun idealen? Velen weigeren blijkbaar te beseffen dat er een onderscheid is tussen de velen die met de Nieuwe Orde van het Derde Rijk sympathiseerden en/of gingen meestrijden aan het Oostfront, en de weinigen die actief meededen aan de jodenvervolging. Dit is nix meer dan een kortzichtige visie van vele politici die de hete adem van het Vlaams Blok in hun nek voelen, en dan maar met modder gaan smijten (denk ook maar aan de urban legends dat de partij vrouwonvriendelijk, homofoob, racistisch, of tegen het stakingsrecht en de vakbonden zou zijn).
Ik heb in dat lijstje bewust racistisch opgenomen. Racisme is volgens mij een opzettelijke negatieve discriminatie op basis van ras of geloof, zonder een concrete argumentatie. Als een persoon of een partij standpunten inneemt die mogelijks niet door bepaalde minderheidsgroepen geapprecieerd worden, en kan daar concrete bewijzen voor op tafel leggen, dan doet deze persoon/partij niet aan discriminatie, maar aan politiek.