Discussie: terug studeren
Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2004, 15:32   #17
Krulle
Vreemdeling

Standaard

even over dat vodje: i
kzelf studeer burgelijk ingenieur. Wat kan ik als ik dat vodje krijg? Nog nx! Maar ik ben er wel zeker van dat ik aan werk ga raken. Dat vodje getuigt immers dat ik al iets verwezenlijk (khoop toch dat die tijd komt) heb in mn leven (studies afgemaakt), dat je doorzettingsvermogen hebt, en dat je de nodige intelligentie bezit. Dus kun je de dingen die je moet kennen om te presteren binnen een bedrijf je makkelijk eigen maken.

Dat is zekerheid voor diegene die je in dienst neemt. Een werknemer aanwerven kost geld, vandaar daj liefst een aanneemt waarvan je enige zekerheid hebt van z'n capaciteiten.

Wat ik me ook afvraag: waarom willen er zoveel mensen een studie beginnen waar ze toch geen werk in gaan vinden (pol&soc, psychologie, ...) Er is werk genoeg op de arbeidsmarkt, je moet alleen de juiste job kiezen!!!
Neem nu bvb lassers, er is een groot tekort aan lassers. Velen kijken hier op neer, het is handenarbeid wordt er veelal (onterecht) gezegd. Terwijl lassen ne stiel is die niet te onderschatten valt. Het betaalt eveneens niet slecht. Lassers die pijpleidingen lassen verdienen meer dan de ingenieurs die ze ontwerpen. (het is wel in harde omstandigheden)

Als je kijkt naar wat zelfstandige stielmannen (loodgieters, elektriciens, garagisten, schilders, metselaars, ...) vandaag de dag kunnen verdienen als ze willen werken, dan zou ik ook weten wat gekozen moest ik de capaciteiten/geld/goesting niet hebben om ingenieur te studeren.
Krulle is offline