Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke
Fatsoen is een woord dat ze niet kennen. Dat is eigen aan zelfingenomen oerconservatieven die de arrogantie hebben de Enige Echte Waarheid in pacht te hebben. Het absurde is dat die zogezegde waarheid niks anders is dan nagebrabbel van bijbels en andere sprookjesboeken. Omdat ze niet kunnen nadenken is hun enige soort argumentatie één die er infeite géén is: in het oneindige altijd dezelfde onzin verkondigen en woorden en zinnen van de tegenpartij uit hun verband rukken om dan terug te kaatsen als zogezegde 'bewijsvoering". Ook opdringen van categorieke keuzes hoort erbij : vind je dat normaal of abonormaal? Ja of nee? In zoverre hun brein werkt, is dat in zwart/wit, de nuances en de complexiteit van het echte leven kunnen ze totaal niet inschatten.
Het is de tactiek van Goebbels: nonsens blijven herhalen tot de naiëve massa het slikt en vervolgens die naiëve overtuigde massa op hun beurt misbruiken om dezelfde nonsens te laten herhalen, enzovoort. Daardoor zijn o.a. de NSDAP, de communisten en de bekendste religies groot geworden. Paulus en nog enkele anderen behoren tot die naiëve massa en hij doet infeite niets anders dan zijn geprogrammeerde missie proberen uit te voeren om de kudde uit te breiden. Helaas voor hem en zijn collega-prekers zijn mensen iets slimmer en mondiger geworden dan in de jaren 30 en personen met een gezond verstand leren wél uit de geschiedenis.
|
Ik zie hier weinig niet conform in .... eigenlijk slaat ze hier de nagel op de kop . Denk voor uzelf en vorm uw eigen mening , dingen waar ik mij in terug kan vinden .