Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
Dat uw geloof verstrengeld zit in uw denken en doen bewijst nu net dat je wel degelijk gehersenspoeld bent , je bent van kindsaf beinvloed geweest hierdoor was het geen vrije keuze . Je spreekt al zelfs in termen van bij ons en bij jullie , ... wie zijn dat ons en jullie ?
|
Ook hier stel ik vast dat u uw eigen mening tot een soort maatstaf maakt.
Ik vrees trouwens dat u niet goed heeft nagedacht over de consequenties en inhoudelijke samenhang van uw eigen woorden: in een opvoeding geeft mijn zijn kinderen altijd een zeker pakket waarden en normen mee waarvan men als ouders het belang erkent en waarvan men hoopt dat ze ook door de kinderen in hun doen en laten zullen meegenomen worden. D�*t is immers opvoeding. Opvoeden is niet alleen eten en drinken, een bed en een knuffel geven.
Als u dus onze waarden en normen vanuit het geloof als "hersenspoeling" ziet, dan is iedere vorm van opvoeding "hersenspoeling". Of benadert u uw kinderen soms als loutere dierlijke wezen die slechts eten, drinken, behuizing, kleding e.d. hebben? Neen natuurlijk, het houdt veel meer in. Bij u is die opvoeding op schijnbaar een aantal andere waarden gebaseerd, daar waar wij die ook uit het geloof halen.