Los bericht bekijken
Oud 8 december 2010, 11:00   #1454
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar baseert u die conclusie dan wel? Er staat immers nergens dat er een exclusieve link tussen beide bestaan.
Nu wordt het toch echt wel gortig.
Heb ik ja dan neen gevraagd naar een studie naar dat exclusief verband?
Hebt u ja dan neen geantwoord met de link naar desbetreffend interview met die psychiater?
Wordt er in dat artikel ja dan neen beweerd dat homofilie een voorwaarde is om kinderen te molesteren?

Citaat:
Wel dat de band er mogelijks is.
Nee, hoor, niet "mogelijks". Die nuance is er volledig uit. Ik quote even:

Citaat:
In fact, every priest whom I treated who was involved with children sexually had previously been involved in adult homosexual relationships.
(...)
Fitzgibbons identified priests prone to sexual abuse as having suffered “profound emotional pain” during childhood due to loneliness, problems in their relationships with their fathers, rejection by their peers, lack of male confidence, and poor self image or body image.
(...)
Because of the link between homosexuality and clerical sexual abuse mentioned by Cardinal Bertone, priests and seminarians with same sex attraction have a solemn responsibility to seek help and to protect the Church from further shame and sorrow, said Fitzgibbons.
Kortom: de directe link is er, en om het misbruik door priesters te stoppen moeten homofiele priesters hulp zoeken.

Citaat:
Het bestaan van het ene houdt nog niet de ontkenning van het andere in. Of is uw denken dan zo beperkt dat u dit juist niet inziet?
Mijn denken is dermate geëvolueerd dat als er iemand beweert dat er een onomstootbare link is tussen pedofilie en homofilie (zoals in het artikel), diezelfde persoon onmogelijk kan beweren dat jonge meisjes het geprefeerde slachtoffer zijn van pedofielen.

Laatst gewijzigd door Turkje : 8 december 2010 om 11:04.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden