Los bericht bekijken
Oud 8 december 2010, 11:09   #152
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard, he, hoe zou je zelf zijn: zelf hard moeten werken, verantwoordelijk voor uw eigen inkomen, het risico van de investering zelf moeten dragen, en 3/4 ervan moeten afgeven "voor het algemeen welzijn" ttz, de staatsmachine als het goed werkt, en in zak en as zitten als ge ergens een steek hebt laten vallen, of heel gemakkelijk mee gaan profiteren van die vetpot die door de staat en haar geweld is aangelegd, daar gezellig en zonder risico kunnen in graaien, de zotste dingen doen omdat ge ze plezant vindt op kosten van de staat en dat gewoon maar om de paar jaar eens moeten verdedigen met "wij hebben meer geld nodig voor dit en zus en 't geen in het algemeen belang (haha)" ?

Om U een gedacht te geven, ondanks mijn rationele overwegingen die mij zeggen van lekker egoistisch voort te doen, heb ik zo nu en dan zin om echt eens iets nuttigs te doen ipv mijn huidige job die ook wel zijn nut heeft, maar er eigenlijk essentieel uit bestaat om de fouten te halen uit het werk van mijn collega's en superieuren (dat staat wel niet zo in mijn jobbeschrijving maar dat is nu toch al verschillende jaren mijn hoofdbezigheid) om te vermijden dat ze heel dure projecten opstarten die gebaseerd zijn op enkele elementaire redeneringsfouten. Moeilijk te geloven, he, maar waar.

Welnu, ik vind geen job in de prive, met meer verantwoordelijkheden, die betere condities heeft dan die die ik nu heb. Ik vind wel zulke jobs, maar alles bij elkaar zijn ze qua werkload/geld, stukken minder interessant.

In zekere zin ben ik natuurlijk wel mijn loon waard, want er zouden al miljoenen Euro's uitgegeven zijn aan dingen die niet werken zonder mijn tussenkomst. Maar geef toe dat het schrijnend is dat ik die job uberhaupt moet doen, he.
· Door automatisering zijn arbeid en productie niet meer met elkaar verbonden.
· Er ontstaan twee economieën die niets met elkaar te maken hebben, de geautomatiseerde privaat economie en de staatseconomie.
· De vruchten, van de geautomatiseerde privaat economie zijn grotendeels voor enkele, deze zijn: aandeelhouders, managers, eigenaars van bedrijven, speculanten en kaderpersoneel die samen bedeeld worden met bedragen die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen – dividenden enz.
· Deze duale economische samenleving creëert nog een veel grotere kloof tussen rijk en arm.
· Door automatisering van privaatbedrijven komen veel werkkrachten vrij die door de staat overgenomen worden, dit om vooral in de dienstensector enz. te worden opgenomen.
· Momenteel worden 8 op 10 mensen reeds gefinancierd door de staat, vele zijn ambtenaar en ook vensterkijkers, dit om de betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen te vermijden.
· De Bilderberg groep, de economische dominante verenging van werelddictators heeft hiertoe besloten om de planeet vrij te houden voor elite en jetset, ze vrezen dat door te veel betaalde vrije tijd er een overrompeling van toerisme, criminaliteit enz. zou ontstaan door de massa’s, WikiLeaks geheime documenten, nieuwe wereldorde, organisatie van de massa’s.
· Deze gedwongen arbeid en bezigheidstherapie druisen in tegen alle mensenrechten en democratie, dit heeft nog zeer weinig met essentiële economie te maken.
· Wie creatief is schept werkloosheid en meer vrije tijd, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie.
De overblijvende arbeid kan eventueel via een beurtrol evenredig verdeeld worden.
corse is offline   Met citaat antwoorden