Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
Dat klopt idd .... maar er zijn ook dingen gebeurt die men niet kan negeren . Daarom het ene slechte maakt het andere niet goed .
|
Voil�*, dat is nu net wat ik bedoel. Overal gebeuren er vreselijke dingen. Soms ga ik echt geloven dat er weinig goede mensen zijn op aarde. Daarom lijkt het mij vreselijk naïef om misdaden van een bepaald regime te ontkennen.
Ja, het imperialisme / kapitalisme heeft in haar koloniale tijdperk zich niet bepaald van een humanitaire kant laten zien.
Maar wat de Sowjet-Unie deed met de haar omliggende landen was ook een kolonisatie, alleen werd het niet zo genoemd. En dat regime was heel zeker niet humanitair.
Het christendom heeft mensonwaardige misdaden gepleegd, misdaden tegen zijn eigen leer.
Het islamisme pleegt ook mensonwaardige misdaden.
Dus men moet de waarheid onder ogen durven zien hoe pijnlijk die ook is.
Ik ben katholiek, ik vind het vreselijk de fouten die in de Kerk gebeur(d)en toe te geven maar ik doe het omdat de waarheid belangrijk is en door iedereen gekend moet worden.
Jammer genoeg heeft een Kallikles enkel oog voor de misdaden van andere partijen, hij doet me denken aan de Bijbeltekst :
"Hij ziet de splinter in andermans oog maar niet de balk in zijn eigen oog."